اصفهان پکیج

علت گرم نشدن رادیاتور

علت گرم نشدن رادیاتور، در فصول سرد یکی از مشکلاتی که ممکن است با گرمایش رادیاتورها داشته باشید ، گرم نشدن رادیاتور است. این مشکل ممکن است به دلایل زیادی صورت پذیرد که در این مقاله به مهم ترین آن ها و نحوه برطرف کردن آن اشاره خواهیم کرد.

1- وجود هوا در رادیاتور

 

بررسی علت گرم نشدن رادیاتور

یکی از مهمترین دلایل گرم نشدن شوفاژ وجود هوا در آن است. پیش از این در مقاله آموزش هواگیری شوفاژ بصورت تصویری به طور کامل نحوه هواگیری شوفاژ را برای شما شرح دادیم می‌توانید در گام اول از این روش برای گرم شدن رادیاتور استفاده نمایید.

کارشناسان ما توصیه می‌کنند که هواگیری شوفاژ را برای همه رادیاتورهای موجود در ساختمان انجام دهید و اول از رادیاتوری شروع کنید که به پکیج دیواری نزدیک تر است و به ترتیب جلو بروید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در مدار گرمایش، هوا وجود داشته باشد میزان فشار پکیج دیواری نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر میزان بار پکیج در بازه نرمال و طبیعی خود یعنی بین 1.5 تا 2 قرار دارد و گرم شدن رادیاتورها با مشکل مواجه است نیازی به هواگیری وجود ندارد و بهتر است به سراغ بقیه موارد بروید.

2- شیرهای ورودی و خروجی رادیاتور

رفع مشکل علت گرم نشدن رادیاتور

شیرهای ورودی و خروجی رادیاتور که به آن والو می‌گویند را بررسی کنید. بسته بودن شیر خروجی باعث توقف جریان آب گرم در رادیاتور می‌شود. رسوب گرفتن شیرهای ورودی و خروجی یا هرز شدن آن ها به دلیل باز و بسته شدن نیز ممکن است از علل گرم نشدن رادیاتور باشد.

در صورتی که والوهای رادیاتور خراب شده باشد باید از تعمیرکاران مجاز و باتجربه برای تعویض آنها کمک بخواهید. برای مشاوره و راهنمایی رایگان با کارشناسان ما می‌توانید با شماره های ۰۹۱۳۳۶۹۶۴۰۰ تماس حاصل نمایید.

3- رسوب گرفتن رادیاتور

علت گرم نشدن رادیاتور

املاح موجود در آب ممکن است به مرور و در طول زمان باعث رسوب گرفتن لوله های داخلی رادیاتور شده و مانع از گرم شدن رادیاتور در زمستان شود. به طور معمول رادیاتورهایی که قسمت بالایی آن  گرم و قسمت پایینی آن سرد می‌ماند دچار رسوب گرفتگی شده اند.  رسوب باعث ایجاد اختلال در جریان آب گرم رادیاتور خواهد شد.

4- مشکل دیگ جوش

علت گرم نشدن رادیاتور

اگر همه رادیاتورها سرد است یا فقط یکی از آنها گرم می‌شود، باید سیستم گرمایش مرکزی یا پکیج  دیواری را بررسی نمایید و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل نمایید.

5- مشکل پمپ پکیج

رفع حل مشکل علت گرم نشدن رادیاتور

مشکل در پمپ پکیج دیواری یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند منجر به گرم نشدن رادیاتور شود. فرسوده و قدیمی بودن پمپ، خرابی آن، بسته بودن مسیرهای ورودی و خروجی آب و فشار زیاد عواملی هستند که به از کار افتادن پمپ منجر می‌شوند.

اگر پکیج شما دارای عمر زیادی است ضعیف شدن و مشکلات پمپ غیرعادی نخواهد بود.

برای تعویض پمپ پکیج دیواری حتما از نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکاران متخصص استفاده نمایید چرا که یکی از اجزای مهم و حیاتی در پکیج است.

6- مشکل ترموستات

علت گرم نشدن رادیاتور

ترموستات وظیفه تنظیم دمای پمپ را بر عهده دارد و در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود باعث می‌شود دما به درستی تشخیص داده نشده و سیگنال های فرمان توقف شعله و گرمایش را صادر می‌کند. برای بررسی و تعویض ترموستات از یک سرویس کار مجاز کمک بخواهید.

 

مواردی که در بالا به آن اشاره شد از جمله عوامل سرد بودن رادیاتور است. بهتر است پس از بررسی وتشخیص مشکل در صورتی که قادر به حل آن نبودید از متخصصین حرفه ای ما کمک بگیرید. اصفهان پکیج تنها نماینده مجاز تعمیر پکیج های سونیه دوال، لاوانت و بوش در اصفهان است.

برای مشاوره، پشتیبانی و تعمیر می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

تلفن های پشتیبانی: ۰۳۱۳۳۳۸۶۸۸۱ و ۰۳۱۳۳۳۷۲۱۲۵

کارشناس فنی مهندس حاجیان پور: ۰۹۱۳۳۶۹۶۴۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا