اصفهان پکیج

قطعات داخلی پکیج های خانگی

قطعات داخلی پکیج های خانگی

قطعات داخلی پکیج های خانگی، مشعل حرارت لازم برای گرم شدن آب را تامین می کند. در یک مشعل پکیج ابتدا هوا توسط یک نازل به داخل مکیده شده و با گاز مخلوط می شود. این کار سبب افزایش احتراق و حرارت بیشتر انجام می گردد. حال با ایجاد جرقه در انتهای مشعل آتش شعله ور شده و حرارت مورد نیاز جهت گرم شدن آب پکیج را تعمین می نماید.

پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور

از دیگر قطعات داخلی پکیج پمپ سیرکولاتور آن است.پمپ سیرکولاتور وظیفه گردش و چرخش آب در لوله ها را برعهده دارد این پمپ در مدار آب گرمایش جهت سیرکوله آب قرار می‌گیرد و در فشار آب مصرفی تاثیری ندارد.. پمپ های پکیج دیواری معمولاً از نوع پمپ های خنک شونده با آب هستند که بسیار بی صدا بوده و در ساختمان هایی با مساحت کمتر از 300 متر مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که می خواهید از پمپ موجود جهت سیرکوله کردن آب در گرمایش از کف و داکت اسپلت ها نیز استفاده کنید ممکن است پمپ فعلی جوابگوی کار شما نباشد. بنابراین پیشنهاد می شود حتماً از پمپ های کمکی برای این کار استفاده کنید.

پمپ سیرکولاتور

منبع انبساط

سایت اصفهان پکیج وظیفه منبع انبساط پکیج ثابت نگه داشتن فشار آب داخل سیستم گرمایش در پکیج است که در دو نوع گرد و مستطیلی تولید می شوند. همانطور که می دانید با بالا رفتن دمای آب حجم آب افزایش یافته و منجر به بالا رفتن فشار در پکیج می شود. در صورتی که قطعه ای مانند منبع انبساط در پکیج وجود نداشته باشد افزایش دما منجر به افزایش فشار بیش از حد شده و سپس شیر اطمینان عمل می کند. منبع انبساط که در آن بالشتک هوایی وجود دارد افزایش فشار پکیج را جبران می کند.

منبع انبساط پکیج معمولاً از ظرفیت ۶ لیتر تا ۱۸ لیتر تولید می‌شود که در پکیج های حرارتی تا ظرفیت ۷۰۰۰۰ کیلوکالری برساعت کاربرد دارد. منبع انبساط پکیج زمینی و دیواری از نوع تیوب دار با حداکثر تحمل فشار 3 تا 3.5 بار است. این مخازن دارای تیوب غیرقابل تعویض از جنس EPDM هستند که حداکثر تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد قدرت تحمل دارند.

مبدل های اولیه و ثانویه

مبدل های اولیه و ثانویه

محفظه بالای مشعل که آب در آنجا با شعله گرم می شود را مبدل می گویند و ارتباط مستقیم با شعله مشعل دارد. دو نوع سیستم مبدل حرارتی در پکیج ها وجود دارد. پکیج های تک مبدل و دو مبدل. در مقاله تفاوت پکیج های تک مبدل و دو مبدل توضیحات بیشتری ارائه شده است.

مبدل های اولیه و ثانویه

برد الکترونیکی پکیج

در بین اجزا و قطعات پکیج های جدید از برد استفاده شده که کار آن کنترل عملکرد های مختلف دستگاه می باشد و یک قطعه الکترونیکی است و تعداد آن ممکن است یک یا چند عدد باشد. یک ترانس جرقه زن ولتاژ بالا که بر روی راکت تحتانی پشتی قرار دارد برای انجام دادن عمل جرقه زنی مورد استفاده قرار می گیرد.

محل قرار گرفتن برد کنترل الکترونیک، در پشت صفحه کنترل پکیج و در داخل محفظه ای که به آن جعبه محفظه برد می گویند، می باشد. قرار گرفتن گرد و غبار بر روی سطح برد، سرریز شدن آب به روی برد و رسوب کردن آن از جمله عواملی است که می توان باعث خراب و کوتاه شدن عمر برد الکترونیک شود.

شیر سه طرفه

شیر سه طرفه

شیر سه راهی یکی دیگر از قطعات پکیج است. شیر سه راهی یا شیر سه طرفه هنگامی که شیر آب گرم باز می شود در پکیج های گرمایشی با دریافت فرمان از فلوسوئیچ و برد کنترل جریان آب گرم رادیاتورها را به طور موقت قطع کرده و آب گرم مصرفی را به سمت لوله های خروجی هدایت می کنند و سپس با بسته شدن آب گرم مصرفی و قطع شدن فلوسوئیچ این شیر به حالت اول بر می گردد و آب گرم تولیدی را در مدار رادیاتورها قرار می دهد.

فنر موجود در شیر سه طرفه در آب مستغرق نمی باشد و این مساله باعث می گردد که شیر بی صداتر کار کرده و در نتیجه دچار جرم گرفتگی نگردد. شیر سه طرفه از اجزای شامل بدنه اصلی، مغزی شیر سه طرفه، خار فنری، موتور شیر سه طرفه تشکیل شده است. بدنه اصلی از جنس پلی پروپیلن می باشد و وظیفه آن ایجاد اتصال بین پمپ و مبدل های اصلی و ثانویه می باشد. موتور شیر سه طرفه با برقی 220 ولت تغذیه می گردد.

در صورتی که هر یک از اجزا و قطعات داخلی پکیج شما دچار مشکل شود می توانید روی خدمات حرفه ای و تخصصی اصفهان پکیج حساب کنید. تیم فنی اصفهان پکیج متخصص تعمیرات پکیج در سطح کلان شهر اصفهان می باشد که در سریع تر زمان ممکن پکیج شما را سرویس نموده و قطعات معیوب را تعمیر و تعویض می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا