اصفهان پکیج

منبع انبساط پکیج

منبع انبساط پکیج

منبع انبساط پکیج بوش از دو پوسته فلزی که داخل آن یک دیافراگم لاستیکی قرار گرفته است که از یک طرف با گاز نیتروژن پر می شود و از طرف خروجی به آب مدار گرمایش متصل است.

در پکیج های بوش منبع انبساط به صورت دایره ای شکل هستند که بسته به هوزینگ پمپ دستگاه ممکن است منبع ها دارای ارونت و یا بدون ارونت باشند.اگر هوزینگ پمپ بدون ارونت باشد منبع انبساط باید ارونت دار باشد که در مدل های کامفورت می توان شاهد این مسئله بود ولی اگر هوزینگ با ارونت باشد منبع انبساط باید بدون ارونت باشد که دیگر مدل های پکیج بوش شامل این قضیه می شوند.

منبع انبساط های پکیج های سونیه دوال به صورت کتابی و گرد هستند.در مدل های تیماکلاسیک گرد و در مدل تیما فست کتابی هستند.در پکیج های وایلانت هم به صورت گرد یافت می شوند.

وظیفه منبع انبساط

وظیفه این قطعه برقراری فشار آب درون دستگاه است به این صورت که اگر دمای آب زیاد شود،فشار اضافه وارد منبع انبساط شده و اگر سیستم با کاهش فشار روبه رو شود منبع باید این کاستی را جبران و فشار لازم را برقرار کند و آب مورد نیاز دستگاه را با فشار مطلوب وارد چرخه مدار کند.

زمانیکه دمای آب زیاد شود به طور طبیعی حجم آب افزایش می یابد و سبب افزایش فشار در پکیج گرمایشی می شود.اگر این قطعه به خوبی کار نکند و هوا و یا گاز داخل آن خارج شده باشد در نتیجه باعث افزایش فشار در دستگاه حین کار می شود. از علائم ایراد داشتن منبع انبساط پکیج می توان به بالا و پایین شدن فشار بار دستگاه اشاره کرد.در این صورت در ابتدا این قطعه باید چک و شارژ شود و اگر مشکل حل نشد قطعه باید تعویض شود.شارژ منبع باید 9psi باشد.لازم به ذکر است این قطعه قابل تعمیر نمی باشد و در صورت ایراد حتما باید تعویض شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا