اصفهان پکیج

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله، با شروع پاییز و سرد شدن هوا، کم کم به سراغ راه اندازی سیستم‌های گرمایشی، شوفاژ و پکیج دیواری می‌رویم. پکیج دیواری با گرم کردن آب و به جریان انداختن آن در شوفاژها محیط را گرم می‌کند اما گاهی ممکن است با وجود دمای بالای آب و عدم مشکل در لوله کشی و پکیج، متوجه شده باشید که شوفاژها خوب و به صورت یکنواخت گرم نمی‌شوند یا بخش بالایی رادیاتور سرد و بخش پایینی آن گرم است یا بر عکس. علت این امر جمع شدن هوا در داخل لوله‌های شوفاژ است که مانع به جریان افتادن آب گرم در داخل آن می‌شود و با هواگیری شوفاژ مشکل برطرف خواهد شد.

چرا پکیج دیواری هوا می گیرد؟

یکی از دلایل هواگرفتن شوفاژ ها این است که هوا به طریقی وارد مسیر لوله کشی آب می شود. مثلاً وجود سوراخ های ریز در لوله‌ها. بنابراین باید سوراخ را پیدا نموده و آن را تعمیر کنید.
ممکن است خوردگی فلز آلومینیوم باعث ایجاد گاز هیدروژن در مسیر لوله ها می شود. در چنین شرایطی تکنیسین تعمیرکار پکیج، دستگاه را شستشو داده و مواد ضدخورندگی به آن وارد می کند.
در صورتی که رادیاتورهای شما قدیمی است فلزاتی نظیر آهن نیز ممکن است باعث ایجاد گاز هیدروژن شوند.

چگونه شوفاژ را هوا گیری کنیم ؟

هواگیری شوفاژ علاوه بر گرم کردن یکنواخت شوفاژ باعث عدم سر و صدای جریان آب در آن می‌شود. این کار در چهار مرحله به راحتی انجام می‌پذیرد.
برای شروع به کار اول پکیج دیواری را خاموش کنید. سیستم گرمایشی روشن باعث می‌شود هوای بیشتری وارد شوفاژ شود. اگر شوفاژ گرم است اندکی به آن زمان بدهید تا خنک شود و بعد اقدام به هواگیری نمایید.
زیر شوفاژی که می‌خواهید هواگیری کنید، ظرف یا یک دستمال برای جلوگیری از خیس شدن کف قرار دهید.

چگونه شوفاژ را هوا گیری کنیم

در بالای قسمت انتهایی هر شوفاژ شیر هواگیری وجود دارد. این شیر یک دریچه مربعی شکل دارد که برای تنظیم شیر خروجی استفاده می‌شود. پیج مخصوص هواگیری شوفاژ را می‌توانید از ابزار فروشی ها تهیه نمایید. البته شوفاژهای جدید به گونه ای ساخته شده اند که می‌توان با پیچ گوشتی معمولی نیز شیر خروجی آن را تنظیم نمود.

آموزش هوا گیری شوفاژ

پیچ مخصوص را روی قسمت مربعی شکل گذاشته و در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا شیر باز شود. همراه با این کار صدای خارج شدن هوا را می‌شنوید و همراه با آن چند قطره آب از شیر خروجی چکه می‌کند.

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله

با بیرون آمدن مقداری آب کار هواگیری تمام نشده و باید چند بار این مرحله را تکرار کنید تا همراه با آب خارج شده از شوفاژ، همه هوای داخل لوله‌ها نیز تخلیه بشود. زمانی که جریان آب خروجی به حالت پایدار رسید و دیگر مخلوط با هوا نبود شیر را بسته و محکم کنید.
وقتی یک از شوفاژهای داخل ساختمان را هواگیری می‌کنید باید بقیه شوفاژها را نیز هواگیری کنید تا جریان آب گرم به درستی در کل سیستم گرمایشی ساختمان در جریان باشد.

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله

هواگیری شوفاژ باید به صورت سالانه انجام شود و پس از هربار تعمیر سیستم گرمایشی نیز به این عمل نیاز خواهد بود.

پس از هواگیری و روشن کردن پکیج دیواری، فشار دستگاه پایین می‌آید. اگر فشار افت کند گرما به تمام شوفاژها نمی‌رسد. برای افزایش فشار، از شیر تنظیم فشار که در زیر پکیج وجود دارد استفاده کنید. شیر را باز کرده تا فشار بالا برود. دقت نمایید که فشار پکیج دیواری نباید از 2 بالاتر رود. شیر را ببندید و پکیج را روشن کنید.

آموزش هواگیری شوفاژ بصورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله

به این ترتیب کار هواگیری شوفاژ به پایان می‌رسد. پس از هواگیری ممکن است به دلایلی همچون گرفتگی مسیر آب، کاهش فشار گاز، رسوب گرفتن مبدل، خراب شدن سنسور گرما و… باز هم شوفاژهای ساختمان سرد باشند. در این حالت بهتر است از تعمیرکار حرفه‌ای برای عیب یابی و رفع مشکل استفاده نمایید.

جهت پشتیبانی و تعمیر می‌توانید با تکنیسین‌های مجرب ما تماس برقرار نمایید.

تلفن های پشتیبانی: ۰۳۱۳۳۳۸۶۸۸۱ و ۰۳۱۳۳۳۷۲۱۲۵

کارشناس فنی مهندس حاجیان پور: ۰۹۱۳۳۶۹۶۴۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا