اصفهان پکیج

تفاوت اساسی پکیج و آبگرمکن

تفاوت اساسی پکیج و آبگرمکن

تفاوت اساسی پکیج و آبگرمکن، در زمان های نه چندان دور در اکثر منازل استفاده از آبگرمکن رواج داشت. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این پکیج ها بودند که به منازل راه یافته و با با خود امنیت و بازدهی بیشتر به همراه داشتند. در این مقاله میخواهیم به بررسی شباهت ها و تفاوت های آبگرمکن ها و پکیج ها بپردازیم.

آبگرمکن و انواع آن

کاربرد آن از نام آن مشخص است. دستگاه آبگرمکن دستگاهی است که هدف آن گرم کردن آب برای استفاده های مصرفی است. آبگرمکن ها در انواع خانگی و صنعتی تولید می شوند و بسته به توان تولید آبگرم در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع آب گرم کن ها دارای دو مدل هستند. آبگرمکن های مستقیم که با استفاده از منابع انرژی مختلف مثل نفت و گاز و انرژی الکتریکی که در داخل خود دستگاه قرار دارد آب را گرم می کنند. نوع دیگر که آب گرم کن های غیر مستقیم هستند و و آب را توسط منابع انرژی دیگر مثل خورشید یا هیترهای موتورخانه اصلی و از طریق کویل آب مصرفی را گرم می کنند و به آب گرم کن های غیر مستقیم معروف هستند.

به طور کلی آب در آبگرم کن ها داخل لوله های مسی در جریان بوده و این لوله ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با منبع حرارت در ارتباط است؛ یا اینکه ابگرمکن خود دارای مخزن است و آب آن توسط منبع حرارتی گرم می شود.

آبگرم کن های بزرگ و قدیمی از نوع مخزن دار بودند که جای زیادی را اشغال می کردند. بعد از آن آبگرمکن های دیواری رواج پیدا کردند. این آبگرم ها با استفاده از کویل و با انرژی مستقیم مشعل آب را جهت مصارف خانگی گرم می کردند.

پکیج و انواع آن

پکیج اصطلاحاً به بسته ای گفته می شود که شامل چندین بخش است و هر بخش وظیف خود را دارد. در ایران به آبگرم کن هایی که چند وظیفه دارند پکیج گفته می شود. در واقع پکیج یک موتورخانه کوچک است که آب گرم مورد نیاز برای مصارف معمولی و گرمایشی را فراهم می آورد. پکیج های بازدهی بهتری نسب به آبگرمکن داشته و امنیت بالاتری نیز دارند.

با توجه به اینکه اکثر منازل به شوفاژ . رادیاتور مجهز هستند آب گرم کن های کلاسیک جای خود را به پکیج ها داده اند تا بوسیله یک دستگاه کوچک تولید آب گرم برای هر دو منظور گرمایش و مصرفی تامین شود.

پکیج ها معمولاً دارای لوله هایی باریک هستند که آب سرد به آنها وارد شده و این آب توسط حرارت مستقیم مشعل گرم می شود و از سوی دیگر لوله توسط پمپ به سمت شیرهای آب مصرفی هدایت می شود. پکیج ها انواع مختلفی دارند . پکیج های زمینی ، دیواری ، تک مبدل ، فن دار ، بدون فن و . . .ت که متناسب محل نصب یکی از آنها انتخاب می شود.

تفاوت پکیج و آب گرم کن

پکیج ها از آب گرم کن ها گران تر هستند چون همزمان جندین کار را انجام می دهند. اما در نهایت خرید آنها مقرون به صرفه خواهد بود.
اشغال فضای کمتر و صرف انرژی کمتر برای گرم کردن آب از مزیت های اصلی پکیج ها به شمار می رود.
پکیج ها یک موتورخانه کامل هستند با بالاترین بازده ممکن آب گرم مصرفی و گرمایشی را تامین می کنند.
استفاده از پکیج و شوفاژ نیاز شما را به داشتن بخاری مرتفع می کند.
آب گرم کن ها معمولاً به سرعت آب را داغ می کنند و با خالی شدن منبع آب سریعاً سرد می شود. این موضوع در زمستان و در هنگام استحمام باعث نارضایتی بسیار زیاد می شود.
آب گرم کن ها نیازی به انرژی الکتریکی ندارند و در مکان هایی که برق در دسترس نیست یا به طور مکرر قطع می شود استفاده از پکیج توصیه نمی شود.
پکیج ها قابلیت انجام تنظیمات دمایی بهتری دارند و می توانید هوای دلپذیر و مطبوعی را در منزل تجربه کنید
تعمیر پکیج ها کار به مراتب دشوارتر است و نیاز به متخصصین این حوزه دارد. چرا که پکیج ها برخلاف آب گرم کن ها دارای بورد و قطعات الکترونیکی هستند. بنابراین سرویس آنها نسبت به آبگرمن های معمولی گران تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا